HOME » Externe blogs » Een cursus webanalyse conversie verhogen

Een cursus webanalyse conversie verhogen

Je hebt iedere dag tig bezoekers op je website. Ze doen alleen helemaal niks… Je telefoon staat niet roodgloeiend en je e-mail slaat ook niet ophol. Wil je meer omzet met dezelfde bezoekersaantallen? Dat kan met conversie optimalisatie. Met conversie verhogen zorgen we ervoor dat bezoekers voor jou kiezen. De thuisstudie webanalyse en conversie optimalisatie zijn hiervoor zeer geschikt. In deze blog lees je er alles over. 

 

 

 

 

Wat is conversie verhogen eigenlijk?

Een conversie is een actie waarvan jij wilt dat bezoekers die uitvoeren. Bij conversie verhogen kun je denken aan:

 

  • Verkoop van producten in je webshop
  • Inschrijvingen voor een cursus
  • Downloads van een productcatalogus
  • Registratie voor een nieuwsbrief
  • Offerte aanvraag

 

Het is bewezen: conversie optimalisatie werkt!

Onderzoek toont aan dat bedrijven die daadwerkelijk aandacht geven aan conversie verhogen betere resultaten behalen. Met een structurele aanpak heb je 2 keer zoveel kans om je conversie te verhogen.

A/B testen en multivariate testen

Wil je nog meer rendement halen uit je online middelen? Om er achter te komen wat wel en niet werkt, zijn A/B testen en multivariate testen ideaal. 

 

Doeltreffende analyses

Een conversie specialist analyseert eerst de statistieken van de website of webshop:

 

  • Waar wordt wel en niet op geklikt
  • Met welke woorden zoeken bezoekers
  • Op welke pagina verlaten ze de website
  • Welke pagina’s worden goed bekeken en welke niet
  • Hoe navigeert een bezoeker door de website



A/B testen

Met A/B testen laat je een deel van de bezoekers variant A zien en een ander deel van de bezoekers krijgt variant B te zien. Kiezen bezoekers vooral voor variant B? Dan voeren we die door in je website, of natuurlijk in je eigen webshop

 

Multivariatie testen

Met multivariatie testen onderzoeken we meerdere onderdelen op een pagina tegelijkertijd. Denk aan verschillende versies van de titel, afbeelding, call to action en tekst. Zo achterhalen we welke combinatie van onderdelen de hoogste conversie oplevert. En die voeren we door in je website of webshop.