HOME » BLOG » Copywriting

Copywriting en ons e-book met 40 gratis tips


Wat is copywriting en wat heb jij eraan?

Wanneer jij online teksten moet schrijven - kan het nooit kwaad om aan jouw schrijfvaardigheden te werken. 

Copywriting in het bijzonder is een andere tak van sport op het gebied van schrijfvaardigheid. Het schrijven van een tekst voor een productbeschrijving, een blog op een website of voor een folder kunnen allemaal een voorbeeld zijn can copywriting. Het is de bedoeling om de lezer geboeid en geïnteresseerd te houden. 


En het belangrijkste: het is de bedoeling dat de lezer gestimuleerd wordt om jouw product te kopen of om gebruik te maken van jouw dienst!

De algemene definitie voor copywriting luidt als volgt: 

'Het schrijven van overtuigende, boeiende en wervende teksten voor commerciële doeleinden.'

Wanneer je een online dienst verkoopt - of wanneer je online een product verkoopt is het uiterst belangrijk dat jouw copyteksten uitmuntend zijn!

Met zo weinig mogelijk tekst moet jij ervoor zorgen dat de bezoeker voldoende informatie krijgt over jouw product of dienst - en toch overgaat tot aankopen!


Wil jij tips hoe jij jouw copywriting kunt verbeteren? Lees dan verder!

 

Kortere aandachtsspanne dan een goudvis?!


Kort gezegd: nee. 

Je hebt het vast weleens gehoord. Wij zouden tegenwoordig een kortere aandachtspanne hebben dan een goudvis. 

Pure onzin.

Deze uitspraak is gebaseerd op een onderzoek uit 2015 van Microsoft Canada. Het onderzoek is nergens meer online te vinden - en was ook niet eens een wetenschappelijk onderzoek. 

Maar het is wel van essentieel belang om de aandacht van jouw bezoeker te trekken en te houden. En daarvoor heb je maar echt een paar seconden! 

Met goede copywriting heb je van tevoren een goed idee hoe jij jouw tekst gaat vormgeven!

Je weet:

 

Kort gezegd: nee. 

Je hebt het vast weleens gehoord. Wij zouden tegenwoordig een kortere aandachtspanne hebben dan een goudvis. 

Pure onzin.

Deze uitspraak is gebaseerd op een onderzoek uit 2015 van Microsoft Canada. Het onderzoek is nergens meer online te vinden - en was ook niet eens een wetenschappelijk onderzoek. 

Maar het is wel van essentieel belang om de aandacht van jouw bezoeker te trekken en te houden. En daarvoor heb je maar echt een paar seconden! 

Met goede copywriting heb je van tevoren een goed idee hoe jij jouw tekst gaat vormgeven!

Je weet:

 

  • Wie tot jouw doelgroep hoort

  • Hoe jouw doelgroep aangesproken wenst te worden

  • Met wat voor informatie jij moet komen om jouw doelgroep te informeren

  • Hoe jij jouw doelgroep kunt grijpen met storytelling

  • Hoe jij de behoefte kunt creëren om het product aan te schaffen 

Het Woord Aan Het Woord 40 Tips Voor Copywriting
PDF – 319.1 KB 44 downloads